niloblog

ساخت وبلاگ
در ساعات اولیه روز 30 اردیبهشت، میهن بلاگ با یک حمله اینترنتی از نوع DDOS با وسعت 3Gb از خارج از کشور مواجه شد، میهن بلاگ برای در درسترس نگه داشتن سرویس خود برای کاربران داخل ایران تصمیم به محدود کردن ترافیک سایت به کاربران داخلی گرفت و در صبح روز 31 اردیبهشت با برطرف کردن شرایط حمله، میهن بلاگ در دسترس کامل برای کاربران داخل و خارج کشور قرار گرفت.
از این که همیشه در کنار میهن بلاگ هستید متشکریم.

niloblog...
ما را در سایت niloblog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : m-b nilo بازدید : 1089 تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1391 ساعت: 17:51


سلام  به وبلاگ نویسان محترم 


سایت میهن بلاگ و وبلاگنویسانش وارد هفتمین سال فعالیت خود شدند .

سال گذشته تلاش کردیم  بجای افزودن سرویس های جدید ، سایت سریعتر و پایدار تری داشته باشیم و  و تا حد زیادی هم موفق بودیم.در سال هفتم بدنبال طراحی یک رابط کاربری سریعتر و حرفه ای تر هستیم تا میهن بلاگ را همگام  با تکنیک های  روز دنیا پیش ببریم .

از اینکه میهن بلاگ را برای  انتشار افکار و نظراتتان انتخاب کرده اید ، سپاسگزاریم. 

niloblog...
ما را در سایت niloblog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : m-b nilo بازدید : 1074 تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1391 ساعت: 17:51

وقت همگی به خیر

مدتی بود مترصد فرصتی بودیم تا بتوانیم به برخی سوالات و ابهامات كاربران در رابطه با سایت های تحت مدیریت تیم صبا (كلوب و میهن بلاگ و آپارات )   در فضایی مناسب و به اصطلاح خودمانی جواب بدهیم.

قبلا چندین مرتبه با رسانه های مختلف مصاحبه شده بود ولی عموما یك طرفه و مبتنی بر مقاصد مصاحبه كننده بود.نه بصورت مصاحبه دو طرفه مبتنی بر نظرات و سوالات كاربران.

سایت وبلاگینا فرصت چنین مصاحبه ای را فراهم آورد و با نظرخواهی از كاربران فضای مجازی و جمع آوری سوالات از آنان زمینه مصاحبه ای را فراهم كرد  تا شفاف به سوالات كاربران پاسخ بدهیم.

متن مصاحبه را در اینجا می توانید بخوانید و بشنوید البته مصاحبه ملاحظاتی هم داشت كه در وبلاگ شخصی مدیریت سایت ببینید.
niloblog...
ما را در سایت niloblog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : m-b nilo بازدید : 886 تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1391 ساعت: 17:51

سلام و روز بخیر


حتما برای شما پیش آمده که بارها به دلیل قطع شدن شبکه اینترنتی ، خاموش شدن ناگهانی رایانه  و یا به دلایل متنوع دیگر  چندین خط نوشته خود را در میهن بلاگ از دست داده اید .

لحظه بسیار تلخ  و ناامید کننده ای است و شاید دیگر از ادامه نوشتن پشیمان و دلزده شده باشید.


از امروز تنها کافی است گزینه ذخیره خودکار را در فرم ارسال مطلب انتخاب کنید تا هر 30 ثانیه نوشته های شما بصورت چرک نویس در آرشیو مطالبتان ذخیره شود و دیگر هیچ استرس و نگرانی در هنگام نوشتن آنلاین در میهن بلاگ  نداشته باشید.

   هر روز تلاش می کنیم تا وبلاگ نویسی با میهن بلاگ را لذت بخش تر کنیم.

شاد و پیروز باشید
niloblog...
ما را در سایت niloblog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : m-b nilo بازدید : 928 تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1391 ساعت: 17:51

سلام کاربران محترم


سایت میهن بلاگ از دیروز تا کنون دچار اختلال های موقتی در سرویس دهی شدهاست . دلیل اصلی این اختلال ها حملات سایبری به روش D-DOS  می باشد . دراین روش  بطور همزمان از چند صد دستگاه رایانه تعداد بالایی درخواست بهسرور  مورد نظر فرستاده می شود و  بر روی پهنای باند سایت اثر گذاشته ودسترسی به سرور را محدود می کند.

این گونه حملات به هیچ عنوان به اطلاعات کاربران صدمه نمی زند و فقط مشکلات موقتی در شبکه ایجاد می کند ، چندی پیش نیز سایت های خبری و وبلاگ سرویس های دیگر در ایران دچار این مشکل شدند .

تیم فنی میهن بلاگ امیدوار است در اسرع وقت با تدابیر اندیشیده شده سخت افزاری و نرم افزاری مشکل مرتفع گردد.


از شکیبایی شما متشکریم.



niloblog...
ما را در سایت niloblog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : m-b nilo بازدید : 911 تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1391 ساعت: 17:51

با تصویب قانون جرایم رایانه ای و شروع فعالیت کارگروه جدید تعیین مصادیق، سیاستهای جدیدی در این زمینه اعمال شد که مدیران سایتهای ارائه کنندهخدمات وبلاگ نویسی فارسی معتقدند که نتیجه این سیاستها باعث تضعیف موقعیتسرویسهای وبلاگ ایرانی و آسیب به فضای وبلاگهای فارسی شده است.آنچه درادامه خواهد آمد بیان نکاتی در این باره از دیدگاه مدیران چند سرویس مطرحوبلاگ فارسی است و امیدواریم انعکاس این نظرات بتواند  تغییرات مثبتی درفضای مجازی ایران  ایجاد کند.

1.موج فیلترینگ، سونامی مسدود سازی!
اگرچهدر چند سال گذشته شاهد ارسال فهرستی از وبلاگها به سرویس دهندگان توسطنهادهای مرتبط بوده ایم اما در چند ماه گذشته درخواست مسدود سازی وبلاگهاافزایشی چند صد در صدی داشته است. مطمئناً چنین حجم بالایی از مسدود سازیدرتضعیف فضای کلی وبلاگهای فارسی موثر بوده و بالتبع و در عمل باعث دلسردیبسیاری از وبلاگ نویسان و نگرش منفی به سرویس های وبلاگ ایرانی شده است.
 بسیاریاز وبلاگهایی که در فهرستهای جدید فیلترینگ دیده می شود مواردی اند که بهنظر می رسد از نتایج جستجو در موتورهای جستجوگر به دست آمده اند و ازاینرو ممکن است وبلاگی به خاطر پستی که  چند سال قبل منتشر کرده است امروزفیلتر و مسدود شود.از اینرو  علیرغم آنکه با توجه به قانون جرایم رایانهای ممکن است برخی مطالب وبلاگها تخلف به شمار آید اما آیا پسندیده ترنیستحداقل در شروع کار به جای مسدود سازی، با فرهنگ سازی در مورد مصادیقمحتوای مجرمانه و همچنین اخطار به کاربران متخلف، به حفظ و گسترش فضایسالم وبلاگهای فارسی کمک کنیم؟

2. پیگیری فیلترینگ، روشی ناکارآمد.
انتقادبرنحوه فعلی پیگیری فیلترینگ آن است که از بین هزاران وبلاگ مسدود یافیلتر شده فقط تعداد انگشت شماری از وبلاگها رفع فیلتر شده اند،کمی(قلت)این مقدار ناشی از پیچیدگی نحوه رفع فیلترینگ است. وبلاگ نویسی کهدر فضای مجازی وبلاگ خود را ثبت و فعالیت می کند. برای دانستن دلیلمسدودسازی یا محتوایی که باعث فیلترینگ وبلاگش شده است مجبور به مراجعهحضوری به دبیرخانه کارگروه و ارائه مشخصات و تعهد است. درصد بسیار پایینوبلاگهایی که رفع فیلتر شده اند نشان از ناکارآمدی شیوه کنونی دارد.

3. عملکرد این چنینی به نفع سرویسهای وبلاگ خارجی است.
آنچهاز برایند عملکرد فعلی نهاد فیلترینگ مشاهده می شود ارسال دعوت نامه غیررسمی برای کاربرانی ایرانی جهت استفاده از سرویسهای خارجی است. متأسفانهکاربرانی که با توجه به روند فعلی فیلترینگ استفاده از سرویسهای وبلاگخارجی را مطمئن‌تر  از نمونه های داخلی میدانند هر روز بیشتر می شوند.
 ظاهراًبررسی محتوا، فیلترینگ و همچنین پیگیری برای رفع فیلترینگ در سرویسهایخارجی و ایرانی مشابه است. ولی تفاوت در این است که کارگروه تعیین مصادیقپس از ملاحظه محتوای مجرمانه در سرویس دهنده خارجی فقط می تواند آن رافیلتر نماید، در این حالت وبلاگ همچنان با ابزار فیلتر شکن در دسترس است وضمن حفظ و دسترسی به داده ها توسط وبلاگ نویس، امکان ادامه فعالیت نیزوجود دارد. اما در مورد سرویس دهندگان داخلی ،پس از اعمال فیلترینگ ،وبلاگ به دستور کارگروه توسط سرویس دهنده مسدود می شود تا دسترسی بلاگر بهوبلاگش کاملا قطع گردد. لذا با شیوه فعلی فیلترینگ وبلاگ نویسان ترجیح میدهند از سرویس دهندگان خارجی استفاده نمایند تا لااقل دسترسی به محتوایوبلاگشان را داشته باشند.

4. فیلترینگ وبلاگ راه حلی نامناسب و غیر ضروری.
کارگروهتعیین مصادیق در ارتباط مستقیم با سرویس دهندگان داخلی است . زمانی کهدسترسی به مدیران سرویس های وبلاگ داخلی امکان پذیر است و بصورت روزانهفهرست مسدودسازی برایشان ارسال می شود دیگر چه نیازی به فیلتر نمودنوبلاگی بخاطر داشتن پستی نامناسب توسط مخابرات است؟
اگر هدف کارگروهمقابله با محتوای مجرمانه است چرا به جای ارسال مستقیم وبلاگهای متخلف بهسرویس دهندگان وبلاگ، مدتها آنرا فیلتر می کند تاچنین محتوایی همچنان ازطریق جستجوگرها و فیلترشکنها باز هم در دسترس باشد بهتر نیست آیا به محضشناسایی محتوای مجرمانه مراتب را جهت حذف مطلب و در صورت ضرورت مسدودسازیبه سرویس دهنده وبلاگ ارسال نمایند؟
اگر هدف از فیلترینگ هشدار بهنویسنده وبلاگ است آیا معقول تر نیست که این هشدار از طریق سرویسهای وبلاگکه رابطه نزدیکتری با  کاربران خود دارند انجام شود؟
فیلترینگمخابرات زمانی با معنا و موثر خواهد بود که مسدودسازی کامل یا حذف مطلبمحتوی مجرمانه امکان پذیر نیست واین در مورد سرویس دهندگان خارجی مصداقدارد، در حالیکه در سرویس دهندگان ایرانی اینگونه نیست لذا خواستار حذففیلترینگ در مورد وبلاگ های زیر مجموعه سرویس دهندگان داخلی هستیم


5. صفحه فیلترینگ حمایت یا دخالت در رقابت .
نکتهمهم دیگر محتوای صفحه جدید فیلترینگ می باشد که گویی قرار است از سایتهایایرانی حمایت نموده و کاربران را به سایت های جایگزین مشابه راهنماییکند.در حالیکه عملاً با سیاست جدید کارگروه تعیین مصادیق ، که نامشان درصفحه فیلترینگ نیامده است  وارد رقابت سایت های داخلی شده است و اقداممزبور نقض حقوق سایر سایت های ایرانی است .
مدیران سرویسهای وبلاگفارسی معتقدند صفحه فعلی فیلترینگ برازنده کاربر ایرانی نبوده و در فضایرقابت سایتهای بخش خصوصی نیز نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. همچنین امضاءکنندگان نامه فوق برای ممانعت از تضییع احتمالی حقوق دیگران ، خواستارحذفلینک و نام سایت خود از صفحه فیلترینگ هستند.


6.ورود کارگروه در حوزه مدیریت و سیاستگذاری سرویسهای وبلاگ
وظیفهکارگروه تعیین مصادیق مجرمانه همانطور که از نامش مشخص است تشخیص محتوایمجرمانه و پالایش فضای مجازی است. و سرویس دهنده  وبلاگ فارسی نیزملزم بهرعایت قانون و مساعدت درسالم سازی فضای مجازی از طریق حذف محتوای مجرمانهاعلام شده توسط کارگروه یا مسدودسازی هستند. هر چیز دیگری خارج از روندفوق به معنای عدول  کارگروه تعیین مصادیق و سرویس دهندگان ازوظایف قانونیاست .
در مواردی ملاحظه شده است که کارگروه تعیین مصادیق، وارد حوزهسیاست گذاری و نحوه مدیریت سرویسهای وبلاگ نیز شده است وبعضاً با تهدیدبر  پیگرد قضایی و مجازات قانونی نیز همراه بوده است. سرویس دهندگانمیزبانی وبلاگ حق دارند ضمن رعایت قوانین جاری کشور  در چهارچوب قوانیناستفاده از خدمات و توافقنامه خود با کاربرانشان عمل نمایند.


:: ملاحظات و پیشنهادات :
امیدواریممسئولین با توجه مستمر به واقعیت فضای مجازی و پرهیز از تنگ نظریهای برخیدست اندر کاران، به ایجاد  فضای سالم و پویا در میان وبلاگهای فارسی کمککنند که کارگروه تعیین مصادیق به عنوان نهاد فیلترینگ در این زمینه نقشمهمی را برعهده دارد. لذا حسب وظیفه و تجارب چندین ساله در جهت ایجادشرایط بهتر پیشنهادات زیر ارائه می گردد

1. بهره گیری از نظراتکارشناسان و تجربه مدیران فعال در فضای مجازی بویژه سرویس دهندگان وبلاگفارسی در تدوین آئین نامه های لازم و بخصوص چگونگی اجرای قوانین مرتبط.

2.حذف دقیق مطلب یا پست مجرمانه راساً ، یا از طریق اعلام به کاربران توسطسرویس دهندگان وبلاگ فارسی به جای فیلتر و یا مسدود سازی کامل یک وبلاگ.در روند فعلی یک وبلاگ  با چند سال سابقه و صدها پست صرفاً به دلیل یکپست یا مطلب نامناسب بطور کلی  مسدود  و از دسترس خارج می شود .

3.شیوه و راهکاری ساده تر برای رفع فیلترینگ و اطلاع وبلاگ نویس از دلیلمسدود سازی وبلاگ بخصوص در وبلاگهای زیر مجموعه سرویسهای وبلاگ ایرانی درنظر گرفته شود.

4. ارائه تسهیلاتی از قبیل بسنده کردن به حذف مطلبو ارسال اخطار به بلاگر خاطی در سرویس دهندگان داخلی و فیلتر نمودن درسرویس دهندگان خارجی تا کاربران را به حضور در  سرویسهای میزبان داخلیترغیب نماییم .

5. عدم نمایش صفحه فیلترینگ درمورد وبلاگهایزیرمجموعه سرویسهای وبلاگ ایرانی چرا که امکان حذف محتوای مجرمانه به سرعتو به شکل بهتر و اصولی تری توسط این سرویس دهندگان امکان پذیر است.

6.تجدید نظر در صفحه فیلترینگ و عدم نمایش گزینشی سایت ها که تاثیر منفی در رقابت سالم و اصولی  بین سایت ها ی ایرانی دارد.


امضاء
علیرضا شیرازی مدیر سایت بلاگفا و پارسیک
محمد جواد شکوری مقدم مدیر سایت میهن بلاگ و کلوب
مسعود چنگیزی مدیر سایت بلاگ اسکای و پیکوفایل




niloblog...
ما را در سایت niloblog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : m-b nilo بازدید : 1172 تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1391 ساعت: 17:51

سلام به همه کاربران جدید و قدیم میهن بلاگ


امروز شروع ششمین سال فعالیت سرویس وبلاگ نویسی میهن بلاگ است ، و امیدواریم چند ده سال دیگر بتوانیم به کمک میهن بلاگ  در خدمت شما باشیم.


به دنبال توسعه سرویس های مختلف با اولویت های حاکم بر فضای کنونی سایبر ایران هستیم که یک به یک در جریان قرار خواهید گرفت .


در پایان امیدواریم ، سال جدید میهن بلاگی  ، سالی پر بار تر و پر سرویس تر برای ما و شما باشد.


شاد و پیروز باشید.

niloblog...
ما را در سایت niloblog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : m-b nilo بازدید : 934 تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1391 ساعت: 17:51



میهن بلاگ توانست در بخش بهترین سرویس دهنده وبلاگ رتبه نخست را در میان وبلاگ سرویس های ایرانی کسب کند.

جزییات بیشتر را می توانید از لینک زیر پیگیری کنید.

http://www.webaward.ir


امیدواریم با توسعه روز افزون امکانات و پشتیبانی مناسب ، آینده  حرفه تری را برای وبلاگ نویسان فارسی زبان  بسازیم.
niloblog...
ما را در سایت niloblog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : m-b nilo بازدید : 892 تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1391 ساعت: 17:51

کاربران محترم میهن بلاگ روز بخیر

 

در طول 2 ماهگذشته با بررسی نظرات و پیشنهادات شما  بسیاری از موارد بررسی شدند و برنامه  بهار89 تیم توسعه  و پیاده سازی میهن وبلاگ  تهیه  و  تنظیم گردید.

در این مدتموارد ذیل که در 2 بخش مدیریت محتوی - پشتیبانی و طراحی - برنامه نویسی  می باشد  پیاده سازی و اجرا گردید که به اطلاع کاربران محترم می رسانیم.

 


موارد انجام گرفته در بخش طراحی و برنامه نویسینرم افزار

  • امکان ویرایش قالب انتخاب شده و فعال فعلی بصورت سریع از طریق منو اصلی .ما را در سایت niloblog دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : m-b nilo بازدید : 952 تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1391 ساعت: 17:51

اولین مسابقه وبلاگ نویسی ویژه کاربران سایت کلوب دات کام وسرویس دهنده میهن بلاگ با معرفی وب لاگ نویس های برتر به کار خود پایان داد.


در این مسابقه وبلاگ  "م مثل مادر ، م مثل محبت ، م مثل معلم " در بخش ایده پردازی ؛ وبلاگ     "hermes27" در زمینه طنز و جذابیت مطلب و وبلاگ " کلوب بزرگ چت روم (اتاق گفتگو)" به دلیل بهترین توصیف ، رتبه های برتر این مسابقه را بدست آوردند.


ملاکهای داوری آثار ارسالی ،استفاده از عبارات مناسب ،روان نویسی ،جذابیت و کشش مطالب ،رعایت آیین نگارش، کوتاه و مختصر بودن ،ارائه ایده و طرح نوین(ایده پردازی)،انتقال مشکلات سایت، ارائه پیشنهاد و راهکاربوده است .


برای  کلیه کاربران گرامی که در این مسابقه شرکت نموده اند ، نیز سایر جوایز اعلامی در نظر گرفته شده است.

niloblog...
ما را در سایت niloblog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : m-b nilo بازدید : 888 تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1391 ساعت: 17:51


مدیریت سرویسدهنده میهن بلاگ و سایت کلوب دات کام در نظر دارد اولین مسابقهوبلاگ نویسی سال 89، ویژه کاربران را با موضوع «یادداشتی به تیم مدیریت»برگزار نماید.


شرایط شرکت درمسابقه:

    < niloblog...
    ما را در سایت niloblog دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : m-b nilo بازدید : 516 تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1391 ساعت: 17:51

درود تیم مدیریت میهن بلاگ را در  اولین روز سال 1389 خورشیدی پذیرا باشید.

سالی که گذشت پر از خاطره و تجربه هایتازه ای برای تیم مدیریت میهن بلاگ بود.

در سال 88 سعی تیم مدیریت بر مستحکم کردنرابطه با کاربران خوب میهن بلاگ بود، که در این راستا با ایجاد چندین پل ارتباطینظیر «وبلاگ روابط عمومی»، وبلاگ «بلاگ های منتخب»،«سوالات متداول» و «راهنما»توانستیم پاسخ گوی نیاز کاربران عزیز باشیم.

یکی از تجربه های جدید، معرفی وبلاگ هایبرگزیده بود که به شناسایی وبلاگ نویسان خوب میهن بلاگ پرداختیم و با معرفی آنهاتوانستیم کمی کمک کنیم که از گمنامی خارج شوند.


نکته دیگری که شاید پیش از این باید به اطلاع شما میهن بلاگی های عزیز می رساندیم در خصوص روند جدید مسدود سازی وبلاگ ها به دستور کمیته مصادیق اینترنتی می باشد ، و تیم میهن بلاگ با توجه به قبول فعالیت در چارچوب قوانین کشور ایران تنها مجری نظرات آن کمیته می باشد.

وبلاگهایی که از طریق لیست های کمیته مسدود می شوند در پیام مسدود سازی آنها این نکته قید شده تا کاربران محترم بتوانند مسیر دقیق برای مکاتبه و رفع فیلتر را تشخیص دهند.

با آرزوی سالی پر برکت و پر نشاط برای همه کاربران عزیز.



niloblog...
ما را در سایت niloblog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : m-b nilo بازدید : 549 تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1391 ساعت: 17:51


    سلام به همه میهن بلاگی های عزیز
 

سرویس جدید «فروشگاه من» که در 25 آبان ماه در جشن تولد پنج سالگی میهن بلاگ رونمایی شد، پس از طی مراحل آزمایشی خود ، از امروز در دسترس عموم کاربران قرار گرفته است.

بلاگران میهن بلاگ می توانند از این پس در داشبورد مدیریتی وبلاگ خود با ثبت نام در این سرویس جدید، «فروشگاه من» را برای وبلاگ خود فعال نموده و از مزایای آن بهره مند شوند.

شما با استفاده از این امکان جدید می توانید به کسب درآمد با استفاده از تبلیغات هوشمند و بدون بهم ریختن چهره وبلاگ خود بپردازید.

در این سرویس پس از ثبت نام و ثبت فروشگاه خود ، می توانید نسبت به انتخابمحصولات مورد نظر و مرتبط با وبلاگ خود در دسته بندی های مختلف از فروشگاهمیهن بلاگ و افزودن آن به فروشگاه خود اقدام نمایید .

محصولات انتخاب شده در بالای مطالب وبلاگ شما به طور متناوب پخش می شوند وبینند گان وبلاگ شما با کلیک بر روی آن و تکمیل پروسه خرید محصول مورد نظر، موجب کسب درآمد برای شما خواهند شد .

شما همواره در پنل فروشگاه خود می توانید نسبت به مشاهده میزان فروشفروشگاه خود ، درآمد و پورسانت کسب شده خود ، پیگیری وضعیت سفارشات باجزئیات و همچنین میزان فروش محصولات مختلف خود اقدام نمایید.

هنگاهی که درآمد شما از فروشگاه خود به حد معینی برسد ، همکاران ما اقدام به واریز درآمد شما به حسابتان خواهند نمود .

شما همواره می توانید گزارش پرداخت هایی که به شما شده است را در پنل وبلاگ خود مشاهده نمایید .

فراموش نکنید که اطلاعات خود را به صورت کامل و صحیح وارد نمایید تا هنگام پرداخت ها با مشکل مواجه نشوید.

پرداخت ها از طرف میهن بلاگ تضمین شده است. پس آسوده باشید و در کنار وبلاگ نویسی درآمد داشته باشید.

در صورت تغییر اطلاعات حساب خود ، حتماً از بخش ویرایش اطلاعات در پنل وبلاگ خود نسبت به درج اطلاعات صحیح اقدام نمایید .

ضمناً چنانچه محل نمایش محصولات با قالب وبلاگ شما سازگاری نداشته باشد ، از قسمت تنظیمات محل نمایش محصولات ، می توانید نسبت به تغییر محل پخش محصولات در وبلاگ خود اقدام نمایید .

 از لینک "غیر فعال کردن فروشگاه"  در پنل وبلاگ خود ، می توانید برای غیرفعال نمودن موقت فروشگاه وبلاگ خود و عدم پخش محصولات در وبلاگتان ،   و  از لینک "فعال سازی مجدد فروشگاه" برای فعال سازی و پخش مجدد محصولات در وبلاگتان استفاده کنید .

امیدواریم این سرویس جدید نیز موجب رضایت خاطر میهن بلاگی های عزیز گردد .

همچنان منتظر سرویسهای جدید میهن بلاگ باشید .

موفقیت و سربلندی شما ، آرزوی قلبی ماست .  niloblog...
ما را در سایت niloblog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : m-b nilo بازدید : 984 تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1391 ساعت: 17:51

نه سال در کنار شما بودیم و همواره در طی این سالها سعی مان بر این بود تا بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای اندیشه‌ها، خاطرات، غم‌ها و شادی‌های شما باشیم. هر چند میزبان شما بودید و ما تنها نگهبان نوشته‌های زیبای شما.

امسال تولد بلاگ اسکای را در حالی تبریک میگوییم که پیشتر خبر از ارائه نسخه جدید بلاگ اسکای در آینده نزدیک را داده بودیم. امیدواریم با ارائه نسخه جدید رضایت شما بزرگواران را بیش از پیش فراهم آوریم.

از خداوند بزرگ شاکریم که در طی این مسیر پر فراز و نشیب همواره یاری گرمان بوده و از شما کاربران گرامی نیز سپاسگزاریم که همواره با صبر و شکیبایی خود یاور و امیدبخش مجموعه بلاگ اسکای بوده‌اید.

شادی تان را آرزومندیم و امیدواریم همچنان در ادامه این مسیر ما را یاری دهید.

برای دیدن امکانات نسخه جدید بلاگ اسکای و مقایسه آن با دو سرویس وردپرس و بلاگر لطفا به این آدرس مراجعه نمایید.
niloblog...
ما را در سایت niloblog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : m-b nilo بازدید : 601 تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1391 ساعت: 17:44

ضمن عرض تبریک به مناسبت فرار رسیدن سال نو به اطلاع کلیه کاربران سایت بلاگ اسکای میرسانیم نسخه جدید سایت بلاگ اسکای با امکانات پیشرفته و قابل رقابت با سرویس دهندگان بزرگ جهانی همچون وردپرس و بلاگر در راه است.

niloblog...
ما را در سایت niloblog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : m-b nilo بازدید : 590 تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1391 ساعت: 17:44

وب سایت وبلاگینا که چند سالی است به طور حرفه ای در حوزه فن آوری اطلاعات مشغول به فعالیت می باشد اخیرا مصاحبه صوتی با مسعود چنگیزی مدیر وب سایت بلاگ اسکای تدارک دیده است که در پایگاه اینترنتی این سایت قابل دسترس می باشد.

امید است این مصاحبه مورد توجه شما بزرگواران واقع شود.


بلاگ اسکای از کلیه مسولین وب سایت وبلاگینا به خصوص جناب آقای آرش زاد به خاطر تهیه و تنظیم این گفتگو کمال سپاس و تشکر را دارد.

niloblog...
ما را در سایت niloblog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : m-b nilo بازدید : 644 تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1391 ساعت: 17:44

در سومین بهار از دهه ۸۰، بلاگ اسکای کار خود را آغاز نمود و امروز در نخستین بهار دهه ۹۰ خوشحال هستیم که هشت سال در کنار شما کاربران عزیز، میزبان قلم‌هایتان در لحظه‌های شادی و غم، و ثبت اندیشه‌ها و احساسات شما بوده‌ایم و بستری را برای آشنایی و دوستی‌هایتان در دنیای مجازی فراهم اورده‌ایم.

اکنون در آغاز نهمین سال فعالیت بلاگ اسکای امیدواریم که بتوانیم هر چه بیشتر و بهتر رضایت شما عزیزان را فراهم آوریم. چرا که همواره بر این باوریم که کاربران بلاگ اسکای شایسته بهترین‌ها بوده و هستند.

از خداوند متعال شادی شما کاربران و موفقیت روز افزون برای بلاگ اسکای در سالهای آتی را خواستاریم.

niloblog...
ما را در سایت niloblog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : m-b nilo بازدید : 561 تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1391 ساعت: 17:44

بعد از گذشت ۹ ماه از فعالیت سایت picofile.com و استقبال کاربران از این سرویس بر آن شدیم که تغییراتی را با هدف ارتقای سطح کیفی امکانات آن اعمال نماییم که به شرح زیر می باشد.

    < niloblog...
    ما را در سایت niloblog دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : m-b nilo بازدید : 720 تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1391 ساعت: 17:44

با تصویب قانون جرایم رایانه ای و شروع فعالیت کارگروه جدید تعیین مصادیق، سیاستهای جدیدی در این زمینه اعمال شد که مدیران سایتهای ارائه کننده خدمات وبلاگ نویسی فارسی معتقدند که نتیجه این سیاستها باعث تضعیف موقعیت سرویسهای وبلاگ ایرانی و آسیب به فضای وبلاگهای فارسی شده است. آنچه در ادامه خواهد آمد بیان نکاتی در این باره از دیدگاه مدیران چند سرویس مطرح وبلاگ فارسی است و امیدواریم انعکاس این نظرات بتواند تغییرات مثبتی در فضای مجازی ایران ایجاد کند.

۱. موج فیلترینگ، سونامی مسدود سازی!
اگرچه در چند سال گذشته شاهد ارسال فهرستی از وبلاگها به سرویس دهندگان توسط نهادهای مرتبط بوده ایم اما در چند ماه گذشته درخواست مسدود سازی وبلاگها افزایشی چند صد در صدی داشته است. مطمئناً چنین حجم بالایی از مسدود سازی درتضعیف فضای کلی وبلاگهای فارسی موثر بوده و بالتبع و در عمل باعث دلسردی بسیاری از وبلاگ نویسان و نگرش منفی به سرویس های وبلاگ ایرانی شده است.
بسیاری از وبلاگهایی که در فهرستهای جدید فیلترینگ دیده می شود مواردی اند که به نظر می رسد از نتایج جستجو در موتورهای جستجوگر به دست آمده اند و از اینرو ممکن است وبلاگی به خاطر پستی که  چند سال قبل منتشر کرده است امروز فیلتر و مسدود شود. از اینرو علیرغم آنکه با توجه به قانون جرایم رایانه ای ممکن است برخی مطالب وبلاگها تخلف به شمار آید اما آیا پسندیده ترنیست حداقل در شروع کار به جای مسدود سازی، با فرهنگ سازی در مورد مصادیق محتوای مجرمانه و همچنین اخطار به کاربران متخلف، به حفظ و گسترش فضای سالم وبلاگهای فارسی کمک کنیم؟

۲. پیگیری فیلترینگ، روشی ناکارآمد
انتقاد برنحوه فعلی پیگیری فیلترینگ آن است که از بین هزاران وبلاگ مسدود یا فیلتر شده فقط تعداد انگشت شماری از وبلاگها رفع فیلتر شده اند، کمی(قلت)این مقدار ناشی از پیچیدگی نحوه رفع فیلترینگ است. وبلاگ نویسی که در فضای مجازی وبلاگ خود را ثبت و فعالیت می کند. برای دانستن دلیل مسدودسازی یا محتوایی که باعث فیلترینگ وبلاگش شده است مجبور به مراجعه حضوری به دبیرخانه کارگروه و ارائه مشخصات و تعهد است. درصد بسیار پایین وبلاگهایی که رفع فیلتر شده اند نشان از ناکارآمدی شیوه کنونی دارد.

۳. عملکرد این چنینی به نفع سرویسهای وبلاگ خارجی است
آنچه از برایند عملکرد فعلی نهاد فیلترینگ مشاهده می شود ارسال دعوت نامه غیر رسمی برای کاربرانی ایرانی جهت استفاده از سرویسهای خارجی است. متأسفانه کاربرانی که با توجه به روند فعلی فیلترینگ استفاده از سرویسهای وبلاگ خارجی را مطمئن‌تر  از نمونه های داخلی میدانند هر روز بیشتر می شوند.
 ظاهراً بررسی محتوا، فیلترینگ و همچنین پیگیری برای رفع فیلترینگ در سرویسهای خارجی و ایرانی مشابه است. ولی تفاوت در این است که کارگروه تعیین مصادیق پس از ملاحظه محتوای مجرمانه در سرویس دهنده خارجی فقط می تواند آن را فیلتر نماید، در این حالت وبلاگ همچنان با ابزار فیلتر شکن در دسترس است و ضمن حفظ و دسترسی به داده ها توسط وبلاگ نویس، امکان ادامه فعالیت نیز وجود دارد. اما در مورد سرویس دهندگان داخلی ،پس از اعمال فیلترینگ ، وبلاگ به دستور کارگروه توسط سرویس دهنده مسدود می شود تا دسترسی بلاگر به وبلاگش کاملا قطع گردد. لذا با شیوه فعلی فیلترینگ وبلاگ نویسان ترجیح می دهند از سرویس دهندگان خارجی استفاده نمایند تا لااقل دسترسی به محتوای وبلاگشان را داشته باشند.

۴. فیلترینگ وبلاگ راه حلی نامناسب و غیر ضروری
کارگروه تعیین مصادیق در ارتباط مستقیم با سرویس دهندگان داخلی است . زمانی که دسترسی به مدیران سرویس های وبلاگ داخلی امکان پذیر است و بصورت روزانه فهرست مسدودسازی برایشان ارسال می شود دیگر چه نیازی به فیلتر نمودن وبلاگی بخاطر داشتن پستی نامناسب توسط مخابرات است؟
اگر هدف کارگروه مقابله با محتوای مجرمانه است چرا به جای ارسال مستقیم وبلاگهای متخلف به سرویس دهندگان وبلاگ، مدتها آنرا فیلتر می کند تاچنین محتوایی همچنان از طریق جستجوگرها و فیلترشکنها باز هم در دسترس باشد بهتر نیست آیا به محض شناسایی محتوای مجرمانه مراتب را جهت حذف مطلب و در صورت ضرورت مسدودسازی به سرویس دهنده وبلاگ ارسال نمایند؟
اگر هدف از فیلترینگ هشدار به نویسنده وبلاگ است آیا معقول تر نیست که این هشدار از طریق سرویسهای وبلاگ که رابطه نزدیکتری با  کاربران خود دارند انجام شود؟
فیلترینگ مخابرات زمانی با معنا و موثر خواهد بود که مسدودسازی کامل یا حذف مطلب محتوی مجرمانه امکان پذیر نیست واین در مورد سرویس دهندگان خارجی مصداق دارد، در حالیکه در سرویس دهندگان ایرانی اینگونه نیست لذا خواستار حذف فیلترینگ در مورد وبلاگ های زیر مجموعه سرویس دهندگان داخلی هستیم

۵. صفحه فیلترینگ حمایت یا دخالت در رقابت
نکته مهم دیگر محتوای صفحه جدید فیلترینگ می باشد که گویی قرار است از سایتهای ایرانی حمایت نموده و کاربران را به سایت های جایگزین مشابه راهنمایی کند.در حالیکه عملاً با سیاست جدید کارگروه تعیین مصادیق ، که نامشان در صفحه فیلترینگ نیامده است  وارد رقابت سایت های داخلی شده است و اقدام مزبور نقض حقوق سایر سایت های ایرانی است .
مدیران سرویسهای وبلاگ فارسی معتقدند صفحه فعلی فیلترینگ برازنده کاربر ایرانی نبوده و در فضای رقابت سایتهای بخش خصوصی نیز نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. همچنین امضاء کنندگان نامه فوق برای ممانعت از تضییع احتمالی حقوق دیگران ، خواستارحذف لینک و نام سایت خود از صفحه فیلترینگ هستند.

۶. ورود کارگروه در حوزه مدیریت و سیاستگذاری سرویسهای وبلاگ
وظیفه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه همانطور که از نامش مشخص است تشخیص محتوای مجرمانه و پالایش فضای مجازی است. و سرویس دهنده  وبلاگ فارسی نیزملزم به رعایت قانون و مساعدت درسالم سازی فضای مجازی از طریق حذف محتوای مجرمانه اعلام شده توسط کارگروه یا مسدودسازی هستند. هر چیز دیگری خارج از روند فوق به معنای عدول  کارگروه تعیین مصادیق و سرویس دهندگان ازوظایف قانونی است .
در مواردی ملاحظه شده است که کارگروه تعیین مصادیق، وارد حوزه سیاست گذاری و نحوه مدیریت سرویسهای وبلاگ نیز شده است وبعضاً با تهدید بر  پیگرد قضایی و مجازات قانونی نیز همراه بوده است. سرویس دهندگان میزبانی وبلاگ حق دارند ضمن رعایت قوانین جاری کشور  در چهارچوب قوانین استفاده از خدمات و توافقنامه خود با کاربرانشان عمل نمایند.


:: ملاحظات و پیشنهادات :
امیدواریم مسئولین با توجه مستمر به واقعیت فضای مجازی و پرهیز از تنگ نظریهای برخی دست اندر کاران، به ایجاد  فضای سالم و پویا در میان وبلاگهای فارسی کمک کنند که کارگروه تعیین مصادیق به عنوان نهاد فیلترینگ در این زمینه نقش مهمی را برعهده دارد. لذا حسب وظیفه و تجارب چندین ساله در جهت ایجاد شرایط بهتر پیشنهادات زیر ارائه می گردد

۱. بهره گیری از نظرات کارشناسان و تجربه مدیران فعال در فضای مجازی بویژه سرویس دهندگان وبلاگ فارسی در تدوین آئین نامه های لازم و بخصوص چگونگی اجرای قوانین مرتبط.

۲. حذف دقیق مطلب یا پست مجرمانه راساً ، یا از طریق اعلام به کاربران توسط سرویس دهندگان وبلاگ فارسی به جای فیلتر و یا مسدود سازی کامل یک وبلاگ .در روند فعلی یک وبلاگ  با چند سال سابقه و صدها پست صرفاً به دلیل یک پست یا مطلب نامناسب بطور کلی  مسدود  و از دسترس خارج می شود .

۳. شیوه و راهکاری ساده تر برای رفع فیلترینگ و اطلاع وبلاگ نویس از دلیل مسدود سازی وبلاگ بخصوص در وبلاگهای زیر مجموعه سرویسهای وبلاگ ایرانی در نظر گرفته شود.

۴. ارائه تسهیلاتی از قبیل بسنده کردن به حذف مطلب و ارسال اخطار به بلاگر خاطی در سرویس دهندگان داخلی و فیلتر نمودن در سرویس دهندگان خارجی تا کاربران را به حضور در  سرویسهای میزبان داخلی ترغیب نماییم .

۵. عدم نمایش صفحه فیلترینگ درمورد وبلاگهای زیرمجموعه سرویسهای وبلاگ ایرانی چرا که امکان حذف محتوای مجرمانه به سرعت و به شکل بهتر و اصولی تری توسط این سرویس دهندگان امکان پذیر است.

۶. تجدید نظر در صفحه فیلترینگ و عدم نمایش گزینشی سایت ها که تاثیر منفی در رقابت سالم و اصولی  بین سایت ها ی ایرانی دارد.


امضاء

علیرضا شیرازی مدیر سایت بلاگفا و پارسیک
محمد جواد شکوری مدیر سایت میهن بلاگ و کلوب
مسعود چنگیزی مدیر سایت بلاگ اسکای و پیکوفایل

niloblog...
ما را در سایت niloblog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : m-b nilo بازدید : 624 تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1391 ساعت: 17:44

به اطلاع میرساند که اختلالاتی که اخیرا بوجود آمده بود رفع شد.

نسخه جدید ایران بلاگ هم تا چند روز دیگر آماده میشود یکی از امکانات سیستم جدید ، اختصاص 30 گیگابایت فضای آپلود عکس و فایل به هر وبلاگ تحت سیستم وردپرس میباشد.

کلیه مطالب و محتوی وبلاگ ها به سیستم جدید ایران بلاگ که تحت وردپرس است منتقل خواهد شد.

niloblog...
ما را در سایت niloblog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : m-b nilo بازدید : 560 تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1391 ساعت: 17:44

آرشیو مطالب

خبرنامه